2014. május 8., csütörtök

V. Etyek-New York Vesszőfutás

Végre egy kiváló hazai verseny amelyen igen szép eredményt sikerült szereznem. A szervezés nálam kiválóra vizsgázott és a verseny rendezése, lebonyolítása mind-mind csodás volt (persze és beláttam a kulisszák mögé így tudom menyi fejfájást okozott a rendezőknek a szervezés néha!). Nos ez a verseny egy április 26-ai napon volt Etyeken. Kicsit hideg reggel, majd borongós, felhős délelőtt. A pályáról tudtam, hogy igen nagy a sár így-hát a terep cipőmet húztam, hozzátenném, hogy senkinek nem volt igazi terepcipője a mezőnyben így ez is jelentősen hozzásegített az eredmények elérésében. Nézzük magát a verseny. Reggel korán kelés, gyors reggeli, öltözés, Emőkével egyeztetés és indulás a foci pályához ami a verseny központja immár második éve. Rajtszám átvétel csapattársaknak, barátnőnek meg magamnak, itt volt egy kis negatívum ugyanis elkeverték a nevezésemet és csak a gyors ottani speciális esetként kaptam rajtszámot.
Zsomborral a rajtszám átvétel után.
Ez ugyan nem zavart a lényeg az volt, hogy versenyezhetek hazai pályán, hazai közönség előtt is. Alapos bemelegítés (amit sokan nem tartanak be, pedig megéri) ami nálam 20 perc kocogás, nyújtás, masszírozás, melegítő krémmel való bekenés és repülőzésből (8-10 db 100m sprint) áll. Ez kb. 1 órát vesz igénybe és ezért is hagyják ki sokan. A rajtot követően felálltam az élre.
A rajt...
Ugyan itt még voltak mellettem kisebb srácok akik jól megalapozták a kezdő tempómat így egy jó első kilométerrel már volt a második helyezett előtt egy jó 50-100 méter előnyöm. Itt kezdődtek az első emelkedők amiket meglepően jól futottam meg, nem sokat lassulva az első 1000 méterhez képest. Aztán párszor hátra nézem mi hír a mezőnnyel. Nem volt a közelemben senki így hát vissza vettem a tempóból, hogy a végén majd jól nézzek ki, hogy gyorsan futok be a célba még frissen és nem hulla fáradtan. A filmstúdióba vezető felfelén értem utol a a félmaratonosok végét.
A New York utcában
Majd innentől kezdve végig előzgettem őket egészen az elágazásig ahol ők jobbra én balra futottam tovább. Ettől a balkanyartól kezdve jöttek az igazi megpróbáltatások hiszen itt már akkor volt a sár, hogy néhol bokáig süllyedtem benne. Itt tenném hozzá, hogy áldottam az eszem a terepcipő miatt. Aztán már tudtam, hogy nem sok van hátra. Még egy emelkedő de utána sok lejtő és a végén egy kisebb dombocskára kell még felmászni. Még egyszer hátra néztem van e a közelemben ellenfél de mivel nem volt már nem féltettem a győzelmemet, teszem hozzá az első abszolút győzelmem Etyeken. Tavaly csak harmadik voltam és korosztályos első. Innen már hamar a célba értem ahol már nagy volt a hangulat pár gratuláció után meg egy kis levezetést követően eredményhirdetés következett ahol a BEAC-os futók szinte minden távról hoztak el helyezést. Göllény Zsombor 3km-en lett bajnok, Richter Laci félmaratoni bajnok, Geréb Gábor félmaratoni harmadik helyezett és jómagam, 12,7km-es bajnok. Szóval ez a verseny nálam idén megint nagyon jól vizsgázott és remélem jövőre ugyan ezen a színvonalon, talán kicsit szárazabb pályán megint megrendezésre kerül!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése