2014. május 10., szombat

9. E.ON Mitte Kassel Marathon

Kassel félmaraton. Németország majdnem mértani közepén egy „kis” város Kassel, ahol immár 9. alkalommal lett megrendezve a több betétszámból álló maraton. Az egyik betétszám a félmaraton volt a amin a BEAC-ból ketten indultunk el. Richter Bence és jómagam (Miksa Kende).
Bence és Én a verseny után.
Csütörtök reggel indultunk a Keleti pályaudvarról és estére érkeztünk Kasselbe, Müncheni átszállással. Keresztanyukámnál laktunk, aki fiával és élettársával él Kasselben így ő hívott meg minket versenyezni hozzájuk. Pénteken egész napos városnézés. Közben egy kis átmozgatás, hogy azért ne merevedjünk le teljesen a verseny napjára. Kassel gyönyörű város. Sok régi épület, amik a bombázások alatt megmaradtak és a régi paloták az ott élő főúré voltak valamikor. Szombaton egy grill parti keresztanyámék nyaralójában, ami szintén Kasselben van. Majd még egy kis esti átmozgatásos városnézős kocogás és lelkileg készülés a másnapi versenyre. Bencének ez volt élete első félmaratoni versenye így hát ő még nem tudta mire lesz képes ezen az ismeretlen pályán. Ugyan előtte nap átnéztük a pálya egyes részeit, de nem gondoltuk volna a villamosból vagy buszból nézve, hogy ennyire kemény legyen majd a verseny. Kisebb emelkedőket diagnosztizáltunk, de nem tűnt erősnek a pálya. Másnap reggel 8:30-kor rajt így már 6-kor ébren voltunk és készülődtünk a versenyre. Gyors reggeli és kocogás ki a starthoz, ami a céltól kb. 200-300 méterre volt. Ez a kocogás pont elég is volt a melegítés első részéhez. Nyújtás és repülőzés után beálltunk a rajthoz. A rajt után felálltam az élbolyba és próbáltam tartani a tempójukat ameddig tudtam.
Csatlakozás az élmezőnyhöz.
Bence, ha jól tudom a második bollyal jött. Kb. 10 kilométer környékén maradtam le az éltől, ahol jött az első komolyabb emelkedő. Innentől fogva lelassultam és lemaradtam, ha nem is sokkal, csak 5 percet kaptam a végén. Nos, hát itt beálltam a 6. helyre bár előtte még megelőztem egy embert így lett meg az abszolút 6. hely a végén. Bár a végén még a közelemben volt a 7. és 8. helyezett, de volt egy bő 20-30 méter előnyöm és a hajrám is gyorsabb volt így hát első külföldiként és az addigi legfiatalabbként érkeztem a célba. Az időm 01:18:04 lett, Bence pedig 01:23:12 és 23. lett! Én korosztályos bajnok Bence pedig 3.! Innentől fogva egész napos lazulás következett és másnap megint korán kelés és utazás haza.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése