2015. február 25., szerda

Futapest-Pilisszentkereszt Terepfutás, Hegyifutó Kupa 1. állomás

Idén az edzőmmel úgy döntöttük, hogy elkezdem a Hegyifutó kupasorozatot. Az első állomás a pilisszentkereszti Futapest verseny volt. Előzetesen már megnéztem a nevezők listáját, ami alapján jó versenyre lehetett számítani. Igazából nem számoltam azzal, hogy a dobogót is elérhetném, így kicsit edzés jelleggel fogtam fel ezt a versenyt.
A verseny február 22-én lett lebonyolítva, egy vasárnapi napon.
A rajt.
Előzetesen készültem hosszú és rövid ruhával. Az időjárás elég változónak mutatkozott, hiszen az időjósok jó időt mondtak előtte napokban is, de szombaton elég szeles és borús volt az idő. Ebből az időjárásból lehetett következtetni a vasárnapi napra is, ezért úgy gondoltam, hogy majd ott eldöntöm miben is fogok futni.
Felfelé a gerincre.
Szóval, vasárnap reggel találkoztunk a Richter család (Laci és Bence) tagjaival, és Ádám barátunkkal. Együtt indultunk útnak a verseny helyszínére. 10 óra előtt megérkeztünk, felvettük a rajtszámokat és mentünk melegíteni. Én itt még hosszú ruhában voltam. Gondoltam melegítésnél még jó, ha be vagyok öltözve. Gedeon Zsolt barátom, nekem adta a szöges futócipőjét, aminek nagyon sok hasznát vettem később, a verseny alatt. Könnyűnek terveztem a bemelegítést. Meg akartam nézni a pálya első szakaszát. Innen már úgy érkeztem vissza Emőkéhez, hogy csupa sár voltam. A pályáról azt kell tudni, hogy az elején sár, sár és még egy kis sár. Majd, amikor feljebb érünk, már havas, jeges sár. Később hó és jég. Lefelé pedig megint sár.
A rajt 11 órára volt kitűzve, és kisebb késéssel meg is történt (max. 10 perc). A rajt utáni pár 100 méter úgy nézett ki, hogy egy emelkedőn kellett felsprintelni ahhoz, hogy jó pozícióba kerüljünk mert utána egysávosra váltott az út, és nem lehetett rajta előzgetni (hiszen csupa sár). Az első 4-5 km végig felfelé vezetett. 

Egy szerpentinen futottunk felfelé a Pilisben. A gerinc előtt még volt egy kanyarunk, itt ért utol Beda Szabi. Egy-két méterrel futott előttem a tetőig. Itt meglódultam, és szépen le is szakítottam magamról. Volt itt még néhány kisebb emelkedő, de semmi vészes. Majd szépen elkezdtünk leereszkedni a hegyről. Először csak óvatosan, kis lejtőkel. Majd megindultunk keményen lefelé. Itt, és a gerincen is jeges, havas volt az út. Lefelé nem végig volt havas. Úgy 11 km környékén volt egy frissítőállomás. Innentől már olyan úton kellett lefelé futni, aminek a két szélén az autók nyomvonala volt. Nagyon, csúszósan és sarasan. Középen pedig egy patakocska folyt amiben lehetett jól futni. Nekem mindegy volt, hiszen, már amúgy is tiszta víz vagyok, akkor futok a vízben. Nem olyan sokára megláttam az előttem futót. Na, gondoltam itt a lehetőség, akár utol is érhetnem. Megindultam, még gyorsabban és ez lett a vesztem, mert akkorát estem, hogy egy pillanatig csak pislogtam, hogy, hogyan kerülök a földre. De az adrenalin tovább hajtott és nemsokára utol értem és megelőztem a sporttársat. A verseny talán legviccesebb momentuma az volt, amikor láttam a 12 km-es táblát és arra, gondoltam, hogy már csak 1,7 km van hátra. Ez, azért vicces mert ezt az 1,7 km-t legalább 7 perc alatt sikerült teljesítenem.
Na már mindjárt vége...
Ugye, ez nem valami gyors tempó. Azért futottam így, mert akkora volt a sár, hogy egyszerűen nem lehetett gyorsabban menni. De, egy kanyar után előttem volt a verseny végét jelentő lejtő aminek a tetején Emőke kiabált nekem. Ugyan nem értettem, hogy mit. A végén derült csak ki, hogy azt akarta a tudtomra adni, menjek át a földút másik oldalára, mert az aljában akkora a sár, hogy a cél előtt többen is elestek, a rövidtáv befutói közül. Én maradtam a magam oldalán és sikeresen átjutottam a célkapu oldalára a lejtő végén. 
Az összidőm 01:05:01 lett a 13,7 km-es távon. Ezzel az abszolút 4. helyezést értem el, és korosztályosan 2. lettem!
Jobbról-balra: Miksa Kende, Szabó Sándor, Kövér Márton.
Mint az elején említettem, nem számítottam erre, de nem voltam meglepődve, mert nagyon jól ment a futás. A korosztályos és abszolút bajnok Szabó Sanyi barátom lett, aki Magyarország egyik legkiválóbb hegyifutója! Richter Bence pedig a korosztályában szintén 2. helyezést ért el. Gratulálok Minden indulónak, hiszen ezen a pályán minden egyes lépésért meg kellett küzdeni... :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése