2014. július 4., péntek

5000m-es Junior Országos Bajnokság

Életem első igazi pálya versenye. Egyből egy rossz tapasztalat sajnos. Magamhoz képest nagyon jó formában érkeztem Debrecenbe. Szombaton utaztunk a BEAC juniorjaival és utánpótlás korúakkal ide versenyezni. Szinte mindenki kiváló versenyt tudhatott maga mögött. Az én számom volt az utolsó. Vasárnap 17:25-re volt kiírva a rajtunk. Én már egy órája melegítettem. Picit izgultam, hogyan fog sikerülni a verseny. Tudtam, hogy 16 percen belül mindenképpen futom az 5km-et. 17 órakor be csekkoltam A Call Roomba és utána még nyújtottam egy bő 10 percet. Láttam elrajtolni az U23-as mezőnyt akik előttünk futottak 20 perccel. Miután elrajtoltak elkezdtem repülőket futni, hogy felpörögjek a versenyre. Kiválóan mozogtam noha egy picit kiszáradt a szám. 17:25-kor felálltunk a rajthoz és a startpisztoly eldördülésével elkezdődött a rohanás a pozíciókért. Én a hatodik legjobbként álltam a mezőnyben és ezt a pozíciót tartottam is. Az első km 3:05-ös lett. Nem éreztem magam fáradtnak miatta, a lábaim mozogtak és még nem zsibbadtak el. A második km-t 3:10-re futottam mert féltem, hogy a kezdeti gyorsaság miatt nem lesz erőm a végére. Bár itt még csak nem is lihegtem. 2800m előtt jártunk egy picivel amikor megtörtént a baj. Hárman voltunk egy bolyban és én vittem éppen a tempót. A mögöttem futó srác jelezte, hogy feljönne vezetni. Én picit lassítottam ő pedig felment előre. Amint felért egy nagy tempó váltás történt, de nem gyorsultunk hanem nagyon befékezett én pedig ráfutottam hátulról. Picit össze ért a bokámmal a szöges cipője ami fel is karistolta a lábamat. Ez kicsit meglepett és kiestem az egyensúlyomból. Megdőltem oldalra s ráléptem a pálya szegélyére. Innen még először vissza küzdöttem  magam de a mellettem futó srácra kezdtem el dőlni a hirtelen mozdulatoktól amivel a pályán próbáltam tartani magamat. Ő pedig ösztönösen kitartott a bal kezével. Ez megint kibillentett és telibe a szegélyre léptem. Kiment a bokám és meghúzódott a combom. Természetesen ki is estem a pályáról mert hirtelen nem tudta megtartani a testsúlyomat a bal lábam. Össze szedtek a pálya széléről. Az orvos átmozgatta a bokámat és megmasszírozta a combomat. Szóval így ért véget életem első 5000m-es OB-ja. Lehetett volna jobb is de hát kell a negatív esemény is amiből lehet erőt meríteni a következő ilyen megmérettetésre! 

Végül szerencsémre csak 2 napot kellett kihagynom mert nem volt súlyos egyik sérülés sem és már újra tudok edzeni. Készülök a következő megmérettetésre a 75 percen belüli félmaratonra teljes erőből!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése